• The Entrepreneur Forum | Startups | Entrepreneurship | Starting a Business | Motivation | Success
  1. Join 50,000+ entrepreneurs
    who are kicking butt and
    winning their dream life.

Unscripted™ Entrepreneurship:
    A Business That Pays More Than Money, It Pays Time.

"Fastlane" is an entrepreneur discussion forum based on The Unscripted Entrepreneurial Framework (TUNEF) outlined in the two best-selling books by MJ DeMarco (The Millionaire Fastlane and UNSCRIPTED™). From multimillionaires to digital nomads, the forum features real entrepreneurs creating real businesses.

Download (Unscripted) Download (Millionaire Fastlane)  Register
    Registering for the forum removes this block!

INTRO Busco ayuda.

Discussion in 'Forum Introductions (Who are you!?)' started by Yony, Jan 9, 2019.

Tags:

Mj. Me puede ayudar?

1. Ayuda

1 vote(s)
    100.0%
  2. Ayuda

0 vote(s)
    0.0%
  1. Yony

Yony New Contributor

Rep Bank:
    $43
    Hola a todos mi nombre es Yony, soy de Perú.
    Les deseo un año de éxitos.
    Bueno, he leido el libro muy bueno. Tengo una hija y tengo que tener $50 a $60 mensual para darles, no tengo trabajo yo creo que siendo un empleado no llegaré a nada. Los días pasan y me quedo en casa sin hacer nada, es frustrante ver pasar mi vida. Quiero iniciar un negocio, pero no tengo el dinero suficiente. ¿Que negocio sera el adecuado? ¿Que puedo hacer?.
    Seria bueno tener a alguien quien me oriente, que me diga como hacerlo o contar con un entrenador personal quién me motive. ¿Que puedo hacer?, en mi situación actual. O ¿que haría usted?...

Last edited: Jan 9, 2019
    100k likes this.
  2. Aaron_S

Aaron_S New Contributor Read Millionaire Fastlane I've Read UNSCRIPTED FASTLANE INSIDER

Rep Bank:
    $88
    Lo haría y usted debería conseguir un trabajo. Las necesidades básicas de los suyos y las de su familia deben ser atendidas primero.

Para mí, cuando tuviera algo de dinero extra, buscaría alguna forma de "hustle" con él, probablemente arbitraje. Encuentre algo que pueda obtener más barato o más fácil que otra persona y véndalo a un precio más alto. Si hay turismo cerca de usted, podría ser una oportunidad. Podrías encontrar algo para venderle o darle valor enseñando Español.

Yony and Santi Merino like this.
  3. Santi Merino

Santi Merino Contributor Read Millionaire Fastlane I've Read UNSCRIPTED

Rep Bank:
    $514
    Hola @Yony , bienvenido al foro, veo que tu situación es difícil y aunque tengo 17 años y no tengo mucha experiencia en casi ningún campo, creo que @Aaron_S tiene razón y, ya que las necesidades de tu familia son lo primero, te recomiendo encontrar un trabajo y ayudar a tu hija, además de empezar a ahorrar mientras piensas en tu futuro negocio.

También quería decirte que, aunque este foro está hecho para ayudar a la gente en su camino de emprendedurismo, no es buena idea llegar aquí y directamente pedir ayuda a MJ (lo digo por la encuesta que has creado). MJ, como todo el mundo aquí valora mucho su tiempo y no puede ir resolviéndole "la vida" a cada usuario del foro; cada uno tiene que crear su propio camino, aprovechando los conocimientos del foro.

Por último, decirte que este foro está creado totalmente en inglés (y la mayoría de sus usuarios son americanos o ingleses, entre otros países) y no sé si está permitido crear discusiones en español, ya que el 99% de la gente aquí no te entenderá.

Bienvenido y muy buena suerte!
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Hello @Yony , welcome to the forum. I see you have a difficult situation and although I'm 17 years old and I don't have too much experience in almost any field, I think @Aaron_S is right and, as your family's needs come first I'd recommend you to find a job and help your daughter, besides starting to save some money while you think about your next business.

Also, I wanted to tell you that even this forum was created by MJ for helping people in their entrepreneurial path, it isn't a good idea to arrive here and directly ask for help to MJ (I say this because of the poll appearing above the thread). MJ, like everyone here, highly values his time and can't waste it solving every forum users problems they have in their life. Every person should create their own path, taking advantage of the forum's advice.

Finally, let you know that this forum is English-speaker and I'm not sure if you are allowed to create threads in Spanish, as 99% of people here will not understand you.

Welcome and good luck!

Scot, Aaron_S and Yony like this.
  4. Yony

Yony New Contributor

Rep Bank:
    $43
    Thank you very much.

Dameron, Santi Merino and Aaron_S like this.
  5. lowtek

lowtek Platinum Contributor Read Millionaire Fastlane FASTLANE INSIDER Speedway Pass Summit Attendee

Rep Bank:
    $27,473

Join 1000s of entrepreneurs who are rewriting life's script and winning financial freedom.

---- ----

You must be a member to join the conversation.

Create Account

Join the community fast and easy!

REGISTER

Log In

Already have an account? Login here.

LOG IN

Share This Page